از هر شش آمریکایی یک نفر دارای یک مدل از اسپیکرهای هوشمند در خانه‌اش است

از هر شش آمریکایی یک نفر دارای یک مدل از اسپیکرهای هوشمند در خانه‌اش است

دیگر هیچ شکی وجود ندارد که اسپیکرهای هوشمند حالا مثل آب خوردن در حال فروش رفتن هستند، اما آیا می‌دانید دقیقن چه تعدادی از کاربران دارای اسپیکرهای هوشمند هستند؟ بر اساس مطالعات شرکت‌های NPR و Edison Research این تعداد بیشتر از آن چیزی است که انتظارش را داریم. آنها نتیجه مطالعات خود را بدین ترتیب منتشر کرده‌اند که از میان هر شش آمریکایی یک نفر دارای یکی از مدل‌های اسپیکرهای هوشمند است، یعنی 16 درصد افراد — در صورتی که این مطالعات دقیق باشند این تعداد بسیار زیادی است و نسبت به سال گذشته 128 درصد رشد داشته است. بر اساس گزارشات حدود 7 درصد از آمریکایی‌ها در بازه زمانی بلک‌فرایدی (۲۴ نوامبر) تا پایان سال 2017 حداقل یک اسپیکر را خریداری کرده‌اند که از این میان 4 درصد از کاربران اولین اسپیکر هوشمند خود را خریداری کرده‌اند.

همان طور که انتظارش را هم داشتیم آمازون در این حوزه رو به رشد، فرمانروایی میکند. این مطالعه نشان میدهد که 11 درصد آمریکایی یکی از مدل‌های اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو را خریداری کرده‌اند و 4 درصد نیز از یکی از مدل‌های اسپیکر گوگل هوم استفاده می‌کنند که نسبتن دیرتر عرضه شده است. فقط «نحوه» استفاده کاربران از اسپیکرهای هوشمند پیچیده‌تر است. حدود 66 درصد از خریداران اسپیکرهای هوشمند هدف‌شان از خرید این دستگاه‌ها خلق سرگرمی و نشاط با استفاده از استریم کردن موسیقی، سوال پرسیدن از دستگاه و یا بازی کردن با آن است؛ در حالی که 64 درصد از کاربران انتظار دارند از اسپیکر هوشمند خود برای کنترل هوشمند لوازم منزل استفاده کنند.



با این حال این اسپیکرهای هوشمند لزومن در حال جایگزینی دستگاه‌هایی که انتظار دارید نیستند. اگرچه 39 درصد از کاربران این دستگاه‌ها می‌گویند که حالا از رادیو کمتر از پیش استفاده می‌کنند و 34 درصد نیز همین حرف را در مورد گوشی‌های هوشمند می‌زنند، اما می‌توانید ببینید که عرضه این محصولات تاثیرات بسیاری زیادی را نیز بر روی تلویزیون (30 درصد)، تبلت‌ها (27 درصد)، کامپیوترهای ویندوزی (26 درصد) و حتی کتب و مجلات چاپی (23 درصد) گذاشته است. حدود 44 درصد از کاربران این دستگاه‌ها هم گفته‌اند که حالا بیشتر از گذشته از دستیارهای صوتی بر روی گوشی‌های خود کمک می‌گیرند که این موضوع بدین معنی است که این اسپیکرهای هوشمند میزان آگاهی مردم نسبت به توانمندی‌های هوش مصنوعی را بالاتر برده است — بدون شک این همان چیزی است که کمپانی‌هایی مثل آمازون و گوگل انتظار و امیدش را دارند.

در مورد دقت این مطالعه شاید کمی جای بحث باشد. نتایج این مطالعه بر مبنای بررسی یک جمعیت 1010 نفری از کاربران گوشی‌های هوشمند (که شاید آمار دقیقی را نیز در مورد اسپیکرهای هوشمند به دست نمی‌دهند) و همچنین یک جمعیت 806 نفری از صاحبان این اسپیکرها (که یک بررسی دقیق‌تر به حساب می‌آید) به دست آمده است. اگرچه هر دو جمعیت کثیری بوده‌اند، اما این احتمال بسیار زیاد است که نتایج واقعی با نتایج اعلام شده متفاوت باشد. حتی اگر چنین باشد نیز این مطالعه نشان میدهد که اسپیکرهای هوشمند به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بخش‌های اصلی زندگی برخی افراد هستند. و با وجود موجی از صفحات نمایش هوشمندی که قرار است طراحی و تولید شوند، این روند ادامه هم خواهد داشت.


Source | Engadget

Share This

نظر بدهید