آیا داشتن یک آیفون یا آیپد می‌تواند نشان دهنده این باشد که شما یک فرد پول‌دار هستید؟

آیا داشتن یک آیفون یا آیپد می‌تواند نشان دهنده این باشد که شما یک فرد پول‌دار هستید؟

در کشور آمریکا اگر شما یک آیفون یا آیپد داشته باشید، این موضوع می‌تواند نشانه‌ای قوی باشد از اینکه شما یک فرد پول‌دار هستید.

این یکی از یافته‌هایی است که در یکی از مقاله‌های آژانس ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا (NBER) از دانشگاه شیکاگو و توسط دو تن از اقتصاددانان این دانشگاه منتشر شده است: ماریان برتراند و امیر کامه‌نیکا.

در بخش‌هایی از این مقاله آمده است که:

در میان تمام سال‌هایی که مورد بررسی قرار داده‌ایم هیچ برندی مثل اپل و داشتن یک آیفون در سال 2016 نشان‌دهنده درآمد بالای یک فرد نبوده است. 

جزییات و اسناد و مدارک مختلفی برای این مقاله ارائه شده است، اما اقتصاددانان متوجه شده‌اند که داشتن یک آیفون تا 69 درصد به آنها این شانس را می‌داده است که به درستی در مورد درآمد بالای فرد پیشبینی کنند و وی را در چارک بالای درآمدی خانوار دسته‌های مختلف قرار دهند؛ دسته‌هایی مثل بزرگسالان مجرد یا زوج‌های دارای فرزند.

بر اساس این تحقیق ارتباط نزدیک میان آیفون و درآمد بالای فرد روندی است که به تازگی اتفاق افتاده است، زیرا به هر حال آیفون فقط 11 سال پیش و در سال 2007 معرفی شده است. در سال 2004 کره Land O’ Lakes و سس سویای Kikkoman نشانگر درآمد بالای یک فرد در جامعه بوده‌اند. در سال 1992 سس خردل Grey Poupon نشانگری قوی از یک خانواده پول‌دار بوده است.

در جای دیگری از این مقاله نوشته شده است که:

دانستن این موضوع که یک شخص در سال 2016 دارای یک آیپد است یا خیر در 69 درصد مواقع به ما کمک میکند به درستی حدس بزنیم که آن فرد در چارک بالای درآمدی خانوار است یا خیر. 

این تحقیق همچنین این موضوع را بیان کرده است که داشتن یک گوشی اندرویدی یا استفاده از اپراتور Verizon نیز نشانگرهای قدرتمندی از درآمد بالای فرد هستند.

آیفون یک دستگاه لاکچری است که معمولن قیمتی بالاتر از گوشی‌های هوشمند رقیب دارد. در حالی که برخی از گوشی‌های ضعیف اندرویدی قیمتی در حد 100 دلار یا حتی کمتر دارند، اپل اخیرن قیمت قوی‌ترین مدل‌های آیفون خود را به 999 دلار یا بیشتر رسانده است.

این محققان از اطلاعات شرکت Mediamark Research Intelligence استفاده کرده‌اند که یک نمونه 6394 نفری را مورد بررسی قرار داده است. این اطلاعات از پرسشنامه‌هایی که هر شش ماه یک بار منتشر می‌شده‌اند و همچنین از میزان درآمد خانوار (که از طریق مصاحبه‌های رو در رو پرسیده شده است) به دست آمده است.

داشتن یک آیفون

در این مقاله نگاهی انداخته شده است به این موضوع که گروه‌های مختلف (مثل فقیر و غنی، سیاه‌پوست و سفیدپوست، مردان و زنان) چگونه ترجیحات و خوسته‌هایشان در گذر زمان از همدیگر فاصله گرفته است. این اقتصاددانان از یک الگوریتم یادگیری ماشینی استفاده کرده‌اند تا به این نتیجه برسند که «تفاوت‌های فرهنگی» از نظر وضعیت استفاده از برندهای مختلف در میان گروه‌ها، در گذر زمان شدت نیافته است.

این محققان در ادامه یادداشت‌های خود نوشته‌اند که «این موضوع بر خلاف آن داستان محبوب و همیشگی است که در آن گفته میشود اختلاف عقاید در بین مردم آمریکا روز به روز در حال افزایش است.»

در این مقاله علاوه بر برندهای محبوب، NEBR جداولی را نیز منتشر کرده است که نشان میدهد خانوارهای پردرآمد بیشتر تمایل دارند کدام سریال‌های تلویزیونی و کدام فیلم‌ها را ببیند و کدام مجله‌ها را بخوانند. این اقتصاددانان همچنین به الگوی مصرفی کاربران و رفتارهای اجتماعی آنها نیز نگاهی انداخته‌اند.


Source | Business Insider

Share This

نظر بدهید